Informații necesare din partea instituțiilor

<<  Pagina precedentă

Pentru validarea conturilor create în portal se folosește un sistem de verificare semi-automat pentru eliminarea procedurilor manuale care implică intervenția administratorului portalului sau al administratorului de instituție pentru validarea conturilor.

Acest sistem se bazează pe domeniul instituțional și domeniul de adrese IP folosit de instituțiile membre. Este posibil ca o instituție să nu aibă sistem de adrese email in domeniul instituțional, această situație trebuie cunoscută altfel nu se pot valida conturile. Această situație poate sa apară atunci când o instituție are server web cu domeniu propriu (de exemplu incdnume.ro) însă nu există adrese de mail pentru personal in formatul nume@incdnume.ro. În documentul transmis de către instituție trebuie menționată această situație explicit.

Următoarele informații sunt necesare din partea instituțiilor membre AnelisPlus pentru crearea conturilor de acces la portal și depozit:

  1. Domeniul sau domeniile internet pentru mail (dacă există astfel de adrese) în formatul: domeniu.ro, subdomeniu1.domeniu.ro, subdomeniu2.domeniu.ro etc. Nu sunt necesare toate subdomeniile daca membrii instituției nu au adrese de mail pe subdomenii. Adresele de mail la furnizori de servicii comerciale (chiar și gratis, de exemplu gmail, yahoo etc) nu fac parte din categoria domeniilor instituționale 
  2. Intervalul de adrese IP in formatul 1.2.3.0/xx sau in format 1.2.3.0 – 1.2.3.255. Aceste adrese trebuie să fie înregistrate pe domeniul instituției sau instituția trebuie sa aibă domeniu de adrese de mail altfel, la schimbarea furnizorului sau la o eventuală schimbare a adresei IP furnizată pe conexiune de către furnizorul de servicii Internet, înregistrarea în portal va fi imposibilă
  3. O persoană de contact din fiecare instituție (nume și adresă email) pentru comunicări privind datele și conturile asociate cu instituția. Această persoană va primi drepturi în portal de administrator instituție și va avea permisiunile necesare pentru administrarea conturilor din portal.
  4. Orice modificări ulterioare privind aceste informații vor fi comunicate AnelisPlus pe email la adresa sysadmin at anelisplus.ro

Introducerea datelor furnizate de către instituții în portal se va face după verificarea domeniului internet si a intervalului de adrese IP conform procedurilor standard (verificare RIPE sau ROTLD)